RUDENĖLIO FIESTA 2024
Ruduo – tai metas naudotis ir pasidžiaugti tuo, kuo gamta mus apdovanojo bei už viską padėkoti. Lietuviams svarbios ne tik šeimos, bet ir kalendorinės gamtos šventės, kuriose žmogus įsitraukia į pasaulio, gamtos ir protėvių gyvenimo ritmą. Visas lietuvių gyvenimas, darbas ir kūryba buvo susiję su gamta. Šventės ženklino ne tik gamtos, bet ir svarbius įvykius – tam tikrų darbų pradžią ir pabaigą. Tad tradicija švęsti rudens darbų pabaigą ir derliaus nuėmimą žinoma nuo senų laikų. Šiuolaikinė derliaus šventė įkvėpta senųjų baltų derliaus nuėmimo švenčių, kai žmonės dėkodavo už derlių, vykdavo ritualai, siekiant užtikrinti gerą derlių ir kitais metais. Žmonės rudens rūpesčius užbaigdavo švente spalio mėnesį, kai su šeimynykščiais eidavo į miškus, kur žaidė, šoko, valgė, aukodavo dievams. Derliaus šventės turi daug tradicinių rugiapjūtės pabaigtuvių elementų. Per šias šventes klostėsi įvairiems regionams būdingos derliaus nuėmimo pabaigtuvių apeigos, papročiai; rengtos teatralizuotos dalyvių eitynės, žemės ūkio parodos, mugės, meno saviveiklos koncertai, sporto varžybos, vakaronės. Nė ką mažiau už patį derlių svarbus žmonių bendrumas, vieninga emocija, tyras džiaugsmas. Rudenėlio šventė puikus kontekstas siekiant supažindinti vaikus su tautos tradicijomis, įtraukti juos į aktyvią veiklą – sukurti prielaidą sėkmingam visuminiam vaikų ugdymui(si).
TIKSLAS – kuriant lanksčius edukacinius kontekstus, pasirinkus inovatyvius, kūrybiškus, vaikui patrauklius ugdymo metodus ir būdus, atsižvelgiant į kiekvieno vaiko galias, interesus bei poreikius, padėti susipažinti su Rudenėlio šventės tradicijomis bei papročiais, sudaryti sąlygas augti sveikam, ugdytis fizinius gebėjimus, tenkinti prigimtinį judėjimo poreikį, taikant STEAM metodą skleistis vaikų kūrybiniams, pažintiniams gebėjimams.
UŽDAVINIAI
Sieksime, kad vaikas:
- sukurtose ugdymo(si) kontekstuose gilintų žinias apie tradicines lietuvių šventes bei jų papročius, sveiką gyvenseną.
- turėtų galimybę dalyvauti žaidimuose ir veiklose atitinkančiose jo individualų veikimo tempą, sveikatos būklę, fizinį pajėgumą, išsivystymą;
- sukurtoje ugdomojoje aplinkoje išnaudotų visas galimybes, tyrinėtų aplinką, aktyvintų pažintines funkcijas: žaistų, bendrautų, išklausytų, eksperimentuotų, išbandytų, ieškotų įvairių atlikimo būdų, sprendimų, mėgdžiotų ir kt.;
- naudodamas žodines ir nežodines raiškos priemones, dalintųsi savo patirtimi, jausmais, mintimis, įsitrauktų į pokalbį ir jį plėtotų, pasakotų;
- įsitraukdamas į veiklas patirtų sėkmę, pozityvias emocijas, pasitikėtų savo jėgomis;
- mėgautųsi meniniu bei kūrybiniu procesu, ugdytųsi darbo tvarkos bei savitvarkos įgūdžius;
- tyrinėtų informaciją įvairiais būdais ir taip gilintų pažintinius, kalbinius, fizinio aktyvumo bei meninius gebėjimus;
- siektų ir džiaugtųsi darniu bendravimu ir bendradarbiavimu su kitais.
- Susibūrus drauge patirti bendruomeniškumo jausmą ir džiaugsmą dalyvaujant Rudenėlio šventės renginyje:
- grupių pagamintų vaisių ir daržovių muliažų paroda, pristatymas;
- įstaigos kieme organizuotos daržovių parodėlės apžiūra;
- dainelių apie rudenį, vaisius, daržoves dainavimas, šokiai.
- veiklos stotelėse:
- daržovių ir vaisių rinkimas, rūšiavimas;
- obuolių nešimas;
- spalvotas rudenėlio lietus;
- vaisių ir daržovių svėrimas, matavimas;
- žaidimas „Atspėk ką paragavai?“;
- vaisių ir daržovių muliažas leidimas per rankas;
- moliūgų gyvatėlė.
